Support

Det är viktigt för oss att våra kunder ska känna sig trygga med vårt system. Vi finns på plats måndag-fredag för att hjälpa dig. Du kan kontakta oss på flera olika sätt – välj det som passar dig bäst!

Fjärrsupport

Med fjärrstyrning eller fjärrmöte kan vi hjälpa dig direkt uppkopplad mot din dator. Ladda ner programmen här.

Helpdesk

Alla våra kunder har en inloggning till vår helpdesk där systemadministratörer kan ställa frågor och rapportera om problem. Logga in här och skriv in ditt ärende så återkommer vi till dig.

Maila oss

support@prosona.se

Ring oss

Teknisk support 016-15 04 30
Användarsupport 016-15 04 30
(Du får ett knappval där du väljer vad ditt ärende gäller)

Våra kontorstider är 8-17 med lunchstängt kl 12-13.

Facebook

Vi har användargrupper på Facebook där du kan prata med andra användare, ställa frågor, ge tips och föra allmänna diskussioner om ärendehantering och verksamhetsrutiner. Eller varför inte bara säga hej till övriga kollegor i landet. Här hittar du våra grupper på Facebook

Ringmönster_genomskinlig.gif.gif

ÖNSKEMÅL & UTVECKLING

Vi uppskattar när kunder hör av sig med förbättringsönskemål som rör Castors utveckling. Här är några tips att tänka på innan ni skickar in dem.

Det är Castoransvarig på respektive kommun som skickar in önskemålen 

Det händer att vi får in samma önskemål från olika personer på samma kommun. Därför är det bra om ni pratar ihop er och tydligt beskriver de olika önskemålen. Både område i Castor samt modul/funktion. 

Gör en önskelista

För att det inte ska bli många olika ärenden så ser vi gärna att ni sammanställer önskemålen i en lista istället för att skicka dem en och en. Då blir det lättare för oss på Prosona att hantera alla önskemål. 

 

Specificera tydligt

Vi sparar mycket tid på att era önskemål har en bra förklaring på vad ni vill och vad som är fel.  Tänk på att separera förbättringsförslag och buggar.